Ga door naar hoofdcontent
misc/arrow-dots-black Nieuwsmisc/arrow-dots-blackNVD verwelkomt nieuwe collega: Meike Koster
Nieuw Hoofd Marketing & Communicatie

NVD verwelkomt nieuwe collega: Meike Koster

Vrijdag 14 oktober 2022Afbeelding NVD verwelkomt nieuwe collega: Meike Koster

Meike Koster komt ons team versterken als Hoofd Marketing & Communicatie. In dit bericht stelt ze zich alvast voor.

Wie ben je?

Ik ben Meike Koster (49 jaar), heb twee prachtige zoons van 12 en 15 jaar en ben getrouwd met Erik. We wonen met onze Flatcoated Retriever en twee rode katers in het bosrijke Den Dolder. 

Waar kom je vandaan? Met name je werk en wellicht een persoonlijke noot.

Ik heb in de jaren ’90 Communicatie gestudeerd. Ik heb voor grote bedrijven/merken als MasterCard, ABN AMRO en de Volkskrant gewerkt. In 2010 maakte ik de overstap naar de non-profit sector. De afgelopen 12,5 jaar was ik verantwoordelijk voor de marketing en communicatie van het Fairtrade-keurmerk in Nederland. Ik coördineerde campagnes, ontwikkelde content voor eigen media en die van partnerbedrijven, bewaakte onze huisstijl, stond de pers te woord en gaf invulling aan een intern cultuurtraject. Een prachtbaan waarin ik veel vrijheid en verantwoordelijkheid kreeg.

Wat is je nieuwe functie? Wat ga je voor de NVD doen?

Met veel plezier ga ik invulling geven aan een nieuwe functie bij de NVD, namelijk Hoofd Marketing & Communicatie. Samen met het team zal ik op basis van de Toekomstvisie de diëtist zo goed mogelijk profileren. Mijn werk zal bestaan uit interne en externe communicatieactiviteiten en het werven en behouden van leden.

Wat is de reden dat je graag voor de NVD wilt werken?

Voor mij is het belangrijk dat ik werk binnen een organisatie met een duidelijke missie, waarbij het maatschappelijke belang voorop staat. Het werk van diëtisten is van directe invloed op het welzijn van vele mensen en is sterk in beweging. Graag wil ik bijdragen aan jullie doel om in de komende jaren meer maatschappelijke waardering en herkenbaarheid van diëtetiek te realiseren. 

En wat je nog graag kwijt zou willen…

Ik kijk ernaar uit om met én voor jullie te werken. En heb je ideeën hoe de NVD nog beter kan communiceren over het belang van de diëtetiek en de rol van de diëtist, bel of mail me! Ik kom graag een kop (Fairtrade?) koffie drinken.