Format beschikbaar voor verantwoording richting zorgverzekeraars over de inzet van de PREM
Vrijdag 4 oktober 2024
De NVD biedt haar leden een format aan voor de verantwoording richting zorgverzekeraars over de inzet van de PREM (Patiënt Reported Experience Measures) in de praktijk. Verschillende zorgverzekeraars, waaronder Salland Verzekeringen, stellen deze verantwoording verplicht in hun contractvoorwaarden.
Met dit format kunnen de leden eenvoudig en gestructureerd rapporteren over het gebruik van de PREM. Hierin kan de tevredenheid van cliënten helder worden weergegeven. Ook biedt deze handleiding praktische handvatten om de feedback van cliënten te vertalen naar concrete acties voor kwaliteitsverbetering in de praktijk.
De NVD wil hiermee al haar leden ondersteunen en de administratieve lasten die deze rapportage met zich meebrengt, zoveel mogelijk verminderen. Tegelijk kan met deze handleiding aan de vereisten van zorgverzekeraars worden voldaan.
Waarom dit format gebruiken?
- Voldoe zo efficiënt mogelijk aan de contractuele verplichtingen van zorgverzekeraars;
- Verwerk feedback van cliënten gestructureerd in een overzichtelijke rapportage;
- Minimaliseer de administratieve lasten.
Format
Het format is beschikbaar voor leden van de NVD en kan direct worden gedownload via Werkinstructie PREM.
Vragen
Heb je vragen of wil je meer informatie? Neem dan contact op met Miranda Kienhuis via mkienhuis@nvdietist.nl