Ga door naar hoofdcontent
misc/arrow-dots-black Cursussenmisc/arrow-dots-blackBasismodule Voeding en longziekten
Pit Actief

Basismodule Voeding en longziekten

LocatieUtrecht
Duur9:00 - 17:00
Datum17 maart 2023
Niveaupost-HBO
AccreditatieWordt aangevraagd
Inschrijven
Afbeelding Basismodule Voeding en longziekten

Bij de basismodule Voeding en longziekten zullen we het antwoord op een heel aantal vragen zoeken:

• Goede voedingszorg draagt bij aan de behandeling van patiënten met longziekten zoals COPD, astma, sarcoïdose en longfibrose. Voor COPD is er een dieetbehandelingsrichtlijn, maar wat moet je adviseren bij de andere ziektebeelden?
  • In de behandeling van patiënten met longziekten krijg je als diëtist te maken met wisselende lichaamssamenstellingen, afhankelijk van het ziektebeeld.
  • Goede voedingszorg leveren is niet altijd eenvoudig. Je kunt te maken krijgen met laaggeletterdheid, hoe zorg je dat je informatie toch goed overkomt?
  • Bij de zorg voor patiënten met longziekten is samenwerken met andere professionals essentieel. Waar loop je tegenaan in de praktijk en wat kun je hiermee?

Deze scholing richt zich zowel op de diëtist uit de eerste lijn als de diëtist die in ziekenhuis, revalidatiekliniek of verpleeghuis werkt.

Deze scholing is een initiatief van het Landelijk netwerk diëtisten COPD en PIT Actief.

NVD-leden krijgen korting en betalen € 255,00. Voor niet-leden kost de cursus € 340,00. Accreditatie wordt aangevraagd.

Klik hier voor meer informatie en inschrijving.